Jak se učí poezie - Výzkum literární výchovy v české škole

429 Kč
Skladem
Můžeme doručit do:
3.5.2024

Jak učitelé a žáci přistupují k poezii? 

Kniha vychází z dat, která byla mezi lety 2013 a 2021 získána pozorováním a nahrávkami výuky na základních a středních školách. V bohatě rozvrstveném materiálu jsou popsány různé typy mluvených projevů, které pronášejí učitelé a žáci, když hodnotí poezii a vytvářejí její metatextový obraz: na jedné straně jsou mytizující soudy, mnohdy vyvolané potřebou vytvořit představu o jasné kategorizaci literární produkce, na straně druhé se ocitají výroky, které rozrušují tyto vžité představy a v posuzování básnických textů připouštějí nesnadnou a nesamozřejmou uchopitelnost jejich významu. 

Detailní informace

Detailní popis produktu

Václav Jindráček (nar. 1985) se dlouhodobě zabývá výzkumem literární výchovy v českých školách. Studie v časopisech a v odborných knihách věnoval zejména tématu výuky poezie (možnostem a realitě školské interpretace básnických textů) a otázkám komunikace o literatuře (v situacích školní literární výchovy i mimo ni). V roce 2020 se podílel na kolektivní publikaci zaměřené na čtení s porozuměním textům českých i evropských historických pramenů ve výuce dějepisu. V současné době vyučuje na Katedře bohemistiky Pedagogické fakulty Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem a na střední odborné škole v Mostě. 

Doplňkové parametry

Kategorie: Teorie dětské literatury
Autor: Václav Jindráček
Nakladatelství: Host
ISBN: 978-80-275-1872-2
Rok vydání: 2024
Podrobnosti: brožovaná, 135×210 mm, 352 stran

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: